Handelsbetingelser
Handelsbetingelser for Voscana ApS
Voscana ApS
Søndervang 19
6780 Skærbæk
info@voscana.dk
TLF: +45 93951630
CVR: 44737507
(en del af Kruse & Co ApS)
Betaling
Voscana ApS modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard og ApplePay.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes, medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Reservation af beløb
Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb, der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet.
Autorisering på debitkort
Ved debit kort, vil du kunne se, at pengene er reserveret på din konto, og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre. Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.
Autorisering på kreditkort
Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik, når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning: Denmark – Kroner (DKK)
Voscana ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol, hvilket betyder, din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Voscana ApS’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Levering
Leveringstiden for din ordre er typisk 5-10 hverdage, fra vi har modtaget din ordre. Du vil altid kunne se denne konkrete leveringstid under det enkelte produkt i webshoppen. Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare er afsendt fra vores lager.
Voscana ApS afsender varer med følgende leveringsmuligheder: Afhentning på vores lager i 6780 Skærbæk, DSV, GLS (erhverv, privat eller pakkeshop) og DAO (privat eller pakkeshop). Fragten bliver beregnet ud fra vægt.
Det er ikke alle produkter, som tilbydes med alle fragtløsninger. Se under hvert enkelt produkt, hvilke som tilbydes.
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden, medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Den 14 dags periode starter den dag, hvor ordren er leveret.
Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.
Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen. Varen skal være os i hænde senest 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail info@voscana.dk. I meddelelsen skal der gøres opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.
Hvis varen returneres i forringet tilstand, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Voscana ApS at vurdere varens stand.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov.
Reklamationsretten gælder for fejl i materialer og fabrikation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Voscana ApS i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
Voscana ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
Voscana ApS
Søndervang 19
6780 Skærbæk
Danmark
Tlf: +45 93951630
Mail: info@voscana.dk
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@voscana.dk